SSブログ

2017-03-09

寒波の贈り物
信州には年に何回か寒波が押し寄せてくるが、寒波で更に放射冷却によりマイナス15度以上に冷え雲ひとつない朝を迎えることは稀である。そんな朝は山々はピンク色黄金色に染まる。川霧が立つと木々が霧氷で白いドレスを纏う。


五竜1.jpg

五竜岳 - Mt.Goryu


川霧1.jpg

松川 -Matukawa


川霧2.jpg

川霧 -A river fog


霧氷1.jpg

霧氷 -rime


Present from a cold wave
A cold wave visits our living area several times in winter season. However, it is rare that we have a chilly and clear morning with lower temperature less than minus 15 degrees due to radiative cooling. At that time, you have a happy time at watching luxurious color of mountains that wear pink or gold clothes. A river fog helps to change from trees’ block wear into white dress(rime).


nice!(0)  コメント(1)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 1

大和眞史

送っていただきた写真集;目覚め、山々の季節、を楽しみました。ご案内のホームページ拝見。素晴らしいの一言です。
ネパールは、私も10年程前と15年ほど前に計2回訪れ、内科の会で講演したり観光したり、楽しみました。地震の跡は回復していましたでしょうか。停電も多いそうで、なかなかの旅だったのではないでしょうか。
by 大和眞史 (2017-03-15 13:00) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0